Posted by: unicorn | Ogos 5, 2007

Fakta-fakta yang kita tak tau…

haaa…. cuba korang baca info ni, mesti ada yg kita tak tahu lagi kan… sejauh manakah fakta yg kita tau? tepuk dada, tanya selera.. layan….

Adakah anda tau?

1. Cuba tengok zip seluar anda, tertera huruf YKK..YKK bermakna Yoshida
Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia
yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang ni..

2. bunyi (kuek) yang dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun.
Sehingga kini kita tidak tahu mengapa.

3. Dengan sepotong coklat boleh membunuh anjing? benar!! Coklat mampu
merosakkan sistem pernafasan dan jantung anjing. Dengan ounces yang banyak
mampu membunuh seekor anjing bersaiz kecil.

4. Kebanyakan lipstick yang kita pakai sekarang ni mengandungi sisik
ikan yang telah diproses.

5. Pada tahun 1830, ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan
bukannya perasa tambahan pada makanan.

6. Tiada satu pun jam di Las Vegas gambling casinos. Dengan ketiadaan
jam akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan mereka..

7. Kerana ketangkasan Bruce Lee..pengarah terpaksa memperlahankan
sedikit filem yang diambil kerana terlampau laju dan pergerakan aksinya
tidak dapat ditangkap melalui lensa kamera. Sesuatu yang agak luar biasa
dari orang lain.

8. Nama sebenar rama-rama (butterfly) ialah’flutterby’.

9. Mosquito repellents atau penghalau nyamuk tidak membunuh.Sensor
nyamuk hanya dikaburi dan ini menyebabkan nyamuk tidak dapat mengesan di
mana mangsa berada.

10. Pakar dan doktor gigi mengesyorkanberus gigi hendaklah diletakkan
sekurang kurangnya 6 kaki jauh dari tandas utk menghalang kuman
berterbangan ketiki anda menggunakan flush tandas.

11. Jika nombor 111,111,111 didarab 111,111,111 anda akan dpat jawapan
12345678987654321.

12. Warna iru adalah warna kesukaan 80 peratus rakyat Amerika.

13. Tanda (#) di keyboard komputer anda sebenarnya dinamakan ‘octothorp’.

14. Adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata.

15. Seekor lipas boleh hidup selama 10 hari tanpa kepala.

16. Jika dikangkangkan kaki dan baring secara telentang, kita tidak akan
tenggelam di dalam pasir jerlus.

17. Nama yang paling banyak umumnya di dunia ini ialah Muhammad.

18. Di Eropah, kebanyakan wanita Eropah tidak memakai seluar dalam
sehingga ke tahun 1900 barulah seluar dalam diperkenalkan.

19. Produk pertama menggunakan bar code adalah Wrigley’s gum.

20. Mexico City tenggelam sedikit demi sedikit sekitar 10 inci setiap
tahun.

21. Mengikut statik dalam kehidupan, ayam adalah haiwan yang paling
banyak di dunia mengalahkan manusia, kerana cara pembiakan yang berleluasa
dan senang dibiakkan untuk makanan.

22. Otak akan lebih aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv.

23. terdapat banyak telefon di Washington D.C mengalahkan penduduk
penduduknya.

24. Untuk melepaskan dari gigitan buaya, anda perlu mencucuk matanya
menggunakan jari sekuat hati. Buaya akan melepas anda serta merta.

25. Jika sebutir kecil kismis dijatuhkan di dalam segelas champagne
segar, kismis tersebut akan turun ke dasar gelas dan naik semula dan turun
kembali dan seterusnya seakan dilambung-lambung.

26. Leonardo da Vinci juga mencipta gunting dan beliau menghabiskan 10
tahun untuk menyiapkan lukisan agungnya iaitu Monalisa(10 tahun untuk
bahagian bibirnya sahaja)

27. 90% dari pembaca yang membaca info ini kebanyakannya tidak tahu
tentang fakta yang telah diberikan. Keajaiban fakta fakta sebegini dapat
menarik minat pembaca untuk mengetahui dari atas kemusykilan minda kita
sendiri.

28. Dan kebanyakan pembacanya membaca fakta ini semasa waktu office… Pelik bukan!

kkekekekek!!!Ok dah pegi buat keja kekkekek!!!


Responses

  1. good fakta bro..

  2. time kasih…..

  3. hahaha…
    info niy memang b’gune la bang…
    tq..

  4. Wah.. Bner bgt tuh! Infox emank b’guna bgt,jd + pngetahuanq neh,tengkyu yaW

  5. benarkah??

  6. hampir 90 peratus aku tahu!

    • ada lagi,jika anda mengira selama 24 jam sehari,ini bermakna anda memarlukan masa selama 31,688 tahun utk sampai ke nombor satu trilion!!!
      amacam! 100peratus dijamin x tau! kalo tau sila balas!

  7. It is great to see this place is finally getting the attention it deserves.
    Keep up the fantastic work.

  8. I love what you guys are usually up too.
    Such clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I’ve included you guys to my blogroll.

  9. I was pretty pleased to discover this page. I wanted to thank you for ones time for this particularly wonderful read!
    ! I definitely loved every little bit of it and I have you book marked to look at new information on your
    blog.

  10. Attractive element of content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to say that I acquire actually enjoyed account your weblog
    posts. Anyway I’ll be subscribing for your augment and even I achievement you get entry to persistently fast.

  11. Greetings! Very useful advice in this particular article!
    It is the little changes that make the greatest changes.

    Thanks a lot for sharing!

  12. Its not my first time to go to see this web page, i am browsing
    this web page dailly and take fastidious facts from here all the
    time.

  13. Hi, i think that i noticed you visited my web site so i got here to go
    back the desire?.I’m attempting to in finding issues to improve my
    site!I guess its adequate to use some of your concepts!!

  14. A large amount of teenagers are previously planck satellite wikipedia seeing satellite Television free of charge of charge
    quietly at property by making use of some
    techniques which I is going to be sharing. You can then click the url to look at the entire is
    a result of the Wikipedia site. In addition, Wikipedia can be be extremely helpful whenever that a student encounters a phrase, name, or another little information
    that’s unfamiliar.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: