Posted by: unicorn | September 12, 2007

Salam Ramadhan

pose

 

Salam ramadhan

Assalamualaikum.

Do’a malaikat Jibril menjelang Ramadhan ” “Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma’afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo’a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu aku terlebih dahulu memohon maaf jika aku ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, InsyaAllah…

Semoga Bergembira Menyambut Ramadhan.


Responses

  1. mudah2an dengan ketiadaan syaitan kita dapat mengawal nafsu kita dari melakukan perkara yg dilarang olehNya..moga kita beroleh rahmat dari bulan berkat ni,amin…jgn lupe tarawikh bro,hehee

  2. acai~InsyaAllah… sama2 kita beringat yer…

  3. salam ramdhan dan kenalan kembali

    pose jgn xpose

  4. fiq~yup.. trm ksh…..

  5. Selamat Berpuasa

    seribu senyuman, belum tentu menawan hati
    satu jelingan sudah cukup, menimbulkan rasa benci
    membina mengambil masa, meruntuh sekelip masa

    Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak
    Semoga Ramadhan membawa keberkatan kepada semua dan mengukuhkan ukhwa…

  6. megat~wah…indahnyer bahasa…. semoga ramadhan kali ni akan lebih bermakna kpd kita semua…

  7. selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak. moga mendapat keberkatan di bulan yg mulia ini.
    selamat berpuasa tuan blog!😉

  8. cikin~mudah-mudahan….InsyaAllah…

  9. terima kasih melawat blog saya. salam perkenalan. pinjam gambo tu bro ? heh

    selamat berpuasa dan berterawih.

  10. hai salam.. thanks view my blog.. selamat berpuasa ye🙂.. nnt nak buka ape hehe..

  11. jeff~sama2….. boleh, tak kena bayar pun….

    alycia~sama2 jgk… bukak ler apa yg terlintas dlm kepala ni ms kat bazar nti…. hehhehe

  12. slamat berbuka puasa dan cuti hujung mggu….:)

  13. pose jagn tak pose,
    terawih jgn dilupa,
    ngaji quran sentiasa,
    jgnlah tido sahaja

  14. chot~slmt bbuka kmbli buat kau…

    lankapo~yup…trm ksh utk ingatan tu….

  15. cik alycia berbaju ungu….
    selamat berbuka dan berhujung minggu hehe…

  16. alycia~adoi…. siap berpantun lagi… “pergi membeli kuih temosa…..slmt berbuka puasa…” hehehe..

  17. Salam perkenalan
    Selamat berpuasa dan telah kusambungkan blogmu dalam blogku … terima kasih! Yeahhhh

  18. sf~salam perkenalan kembali….trm ksh… yeah!!!

  19. Anda telah di’tag’!

    Tag – Eight Random Facts/Habits About Me! Contoh di entri saya disini

  20. megat~adoi….. nti ler aku cuba jwb yer…

  21. Salam Unicorn.

    Apa khabar? Puasa tak? Selamat berpuasa ye. Tak sedar, dah seminggu lebih kita berpuasa.

  22. puteri ezza~salam kmbli buat si puteri…. baik, puasa ler…. slmt bpuasa kmbali….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: