Posted by: unicorn | September 26, 2007

Batu Terapung

 ALLAH MAHA BESAR!!!!!!!

apung

Keterangan : Bukti kebesaran Allah SWT batu tempat duduk Nabi Muhammad
SAW sewaktu Israk Mikraj sampai kini masih tetap terapung di udara. Pada
saat Nabi Muhammad hendak Mikraj batu tersebut nak ikut bersama, tetapi
Nabi SAW menghentakkan kakinya pada batu tersebut, maksudnya agar batu
tersebut tidak dibenarkan ikut.
Kisah Israk Mikraj Nabi Muhammad SAW tentang batu gantung tersebut yang
berada dalam masjid Umar (Dome of the Rock) di Lingkungan Masjidil AL
AQSA di Yarusalem (Baitulmuqadis).

Foto ini dari seorang hanba Allah sewaktu melawat Al Aqsa (yg
sebenarnya) di Jerusalem, Subhanallah … !! Foto ini dapat dibolosi
kerana tidak diketahui oleh pihak Israel yang berkawal dan menjaga
tempat tersebut dengan ketat.

Sampai sekarang masjid “dome of rock” ditutup untuk umum, dan Yahudi
telah membuat masjid lain iaitu Al Sakhra tak jauh disebelahnya
dengan kubah “emas” ( yg sering terlihat di poster2 yg disebarkan ke
seluruh dunia dimana2 ) dan disebut sebagai Al Aqsa, untuk mengelabui
ummat Islam dimana masjid Al Aqsa yang sebenarnya, yang Nabi Muhammad
SAW pernah sebutkan Al Aqsa sebagai “masjid kubah biru”.
Sekarang ini masjid Al Aqsa yg sebenarnya sudah diambil alih oleh Israel
dan merancang untuk dihancurkan untuk diganti sebagai tempat ibadah
mereka kerana bersebelahan dengan tembok ratapan bangsa Yahudi.


Responses

  1. subhanallah…
    betapa besarNya kuasa Allah..
    jahat tul orang yahudi nikan..
    semoga suatu hari nnt diaorg dapat balasan…

    Selamat berpuasa bro..

  2. alycia~betul tu, mereka tahu kekuasaan Allah SWT, tp masih angkuh tidak mahu tunduk pd ajaran Islam yg sebenarnya..

    slmt berpuasa kembali….

  3. salam brO.tq 4 d infO.. at last, rp2nye, batu tu dlm msjid umar ek. slma ni, sy ingtnye, batu terapung ni dlm kubah as-sakhra tu. then, d msg is clearer 4 me that as-sakhra is built by jewish to have their own mission. sblm ni, sy plik gk nape ade 2 bgnn. act,br tbukak mate ttg palestin nih, act after a program amanpalestin that were held in my cmpus for d past few weeks.. sgguh kasihn nasib umat Islam kt sane..skang kne jd tawanan kt tnh milik depa sndiri.. sme2 kte doakan agr mrk dberi kekuatan rohani n jasmani d sane.. ape2pn, satu ari nnti..Islam ttp akn kembali.. dan menang…

  4. nurulh~salam kembali… yup.. moga kita beroleh kemenangan hendaknya… Amin…

  5. salam bro..
    mula-mula aku nak mintak maaf.satu persoalan yang bermain dalam pikiran aku apabila menatap gambar batu ini.seperti super imposer.kalo sedara tengok jejak rasul dulu, ada disiarkan tentang rencana batu terapung ini yang letaknya dalam masjidil aqsa.dibina kubah di sekeliling batu tersebut. dan selepas tu kita boleh solat kat bawah dia. tapi memang gerun, kalau kita tengok dari bawah, seolah-olah kita akan dihempap oleh batu tu.jadik perlu sedikit berhati-hati dalam forward sesuatu artikel yang tidak diketahui kesahihannya.ni adalah hasil perbincangan aku dan rakan yahoogroups aku yang laen pasal artikel ni dulu sebab kitorang pernah mendapat benda yang sama
    .

  6. salam..kurang ajar yahudi laknatullah!ko tipu umat islam seluruh dunia..wahai umat islam dsluruh dunia and dsluruh malaysia!marilah kita sama2 b’satu and tegakkan kebenaran..kulil haq’qu mir rabbikum,faman sya a fal yuk min wa man sya a fal yakfur..(undilah pas)

  7. slm bro…anda betul2 pastikah yg pic ni benar?

  8. Subhanalloh, atas kekuasaan Alloh yang maha agung. Sungguh terla’nat orang – orang yahudi.
    Alhamdulillha aku telah ditunjukkan kekuasaan Alloh melalui Foto ini. Mudah – mudahan Alloh memenangkan Islam dan Umatnya diseluruh dunia. Amien Allohu Akbar !!!!!

  9. yerp. saye sendiri pernah pergi masuk masjid dome of the rock dan melihat sendiri batu tu terapung DI DALAM masjid tersebut. tak sama dengan yang dalam gambar ni. Batu itu lebih besar dan jaraknye di antara lantai lebih kurang orang boleh lalu bawah die. Tapi batu dalam gambar ni, macam di kawasan outdoor.

    Harap berhati-hati semasa menyebarkan artikel keagamaan.

    Wallahualam.

  10. subhanallah………
    begitulah keagungan Allah
    namun bangsa yahudi tidak mengetahui dan tak mau mengetahuinya, bukan karena ingin tapi takut akan kebenaran…………
    Allahu akbar

    • Subhanalloh..Semoga bukti ini membuat kt makin percaya kebesaran Alloh,tanpa byk bertanya2 lg..Ini sungguh asli.

  11. subahanallah
    dengan adanya bukti ini, orang2 nonislam bisa percaya akan adanya Nabi Muhammad SAW dan tidak dapat mencela nabi Muhammad SAW
    karena sebagai umat islam kiat wajib percaya akan Nabi Besar Nuhammad SAW…….
    Jadi denagn adanya artikel ini kita mampu lebih mengimani Nabi Muhammad SAW

  12. kenapa agama islam selalu terpojok?lalu bagaimana nasib anak cucu kita?keimanannya pasti lemah sekali karena bukti2 kebesaran allah semakin lama semakin berkurang.

  13. Subhanallah! Walaupun telah ditinggal beratus-ratus tahun, masih ngapun, yach!

  14. waahh..

    bener ada gitu batu apung sperti ini…

    maaf aku baru tau sekarang…

    mohon penjelasan..

    • ada fedros fakta nya memang ada dan itu disembunyikan sama yahudi biar muslim ga bertambah

  15. bodoh!!!!!!

    org yahudi jahat!!!

    x pe kau tau laa,allah akn balas!!!
    klu x kat bumi pon kat akhirat nanti.
    semoga allah bagi pembalasan yg x bleh dibayangi.
    amin.

  16. […] Gambar dari blog : Ceriteraku […]

  17. Allah maha Besar..

  18. Ass………..

    kita prcaya adanya batu itu, tp pa bnr batux, yg da d gmbar tu………..????!!!!

    (WALLAHUALAM)

    TPI SYUKURLAH klo msh ada……
    karna anak muda skrng telah jauh dari agama allah……..????!!!

    dngan keajaiban nie…. insya allah mereka akan tw kebesaran allah swt dan kembali kejalan Allah Swt

    smoga Allah membukakan pintu hidayah bagi Bangsa yahudi…………….(Amin)

    Wassalam

  19. bolehkah anda bagi respon beza antara gambar ini dengan gambar yang dalam jejak rasul?
    dhamiri.wordpress.com

  20. mati lah yahudi

  21. sbnllh..saya baru tahu ada benda yang macm ni..tpi gmbar ats ni tul ke??
    bolh terangkn dgn detail ??

  22. SUBHANALLAH

  23. SUBHANALLAH mudah2an kita ditunjukan jalan yang lurus dan hidup benar di hadapan ALLAH swt

  24. Saya ingin nangis melihat itu…
    Subhanallah!!

    • ape daa na nak menagis konon… asal ko dedah aurat tu?? (A2-6175 MeyPra)

    • To A2-6175 MeyPra,

      Saya pun kok nya ingin nangis melihat lu menayangkan gambar lu tanpa menutup aurah di kepala, sambil menangisi kewujudan batu terapung itu..no harm dear.

  25. terktuklah yahudi..
    mati anjinglah yahudi..

  26. ini suatu bukti,akan kebesaran ALLAH SWT,semoga dengan adanya foto batu yg terapung ini,akan menambah keimanan kita.

  27. BERTAPA DASYAT NYA KUASA ALLAH

  28. sungguh luar biasa islam

  29. Luar biasa, sy juga baru tau ada fenomena alam seperti itu. Pasti ada alasan ilmiah yg menjelaskan kenapa batu tsb mengapung. Salam tuk temen2 di malaysia.

  30. Anjeng ko israel
    semoga dapat balasan yg sangat pedih dineraka zahanam.
    Selamat ya.

  31. benci lah Yahudi!!!

    Semoga Allah akan membinasakan Yahudi kafir !!!

  32. subhanallah…
    maha suci allah…

  33. Gambar batu ni tipu dan tidak wujud. Harap jangan percaya. Ini bukan lah batu Israk Mikraj yg diceritakan. Kalo betul wujudnya batu ini, mesti ia dah jadi tarikan seluruh dunia. Sila baca:

    http://anakcucunabiadam.blogspot.com/2009/01/batu-terapung-israk-mikraj-yang-palsu.html

    Batu sebenar dipercayai dlm Dome of the Rock, spt yg dikomen Suraya di atas.

  34. Subhanaalah, kekuasan ALLAH SWT benar-benar tidak bisa diragukan lagi maka musnallah kaliann wahai kaum yahudi, saya sebagai salah satu hamba allah yang beriman menikmati setiap rahmat yang diberikan oleh-NYA

  35. maka rugilah kalian wahai kaun yahudi

  36. semoga allah melaknati orang2 yang zalim,masyaallah..
    kebesaran allah tidak dapat ditandingi oleh manusia walau sejauh mana pun canggihnya teknologi manusia zaman sekarang ini….

    kita sebagai manusia yang bergelumang dengan dosa2 ni kena2 la beringat ya…banyak lagi perkara wajib yang kita tak dapat nak buat …
    sedangkan solat 5 waktu pun kita tungging langgnag lagi…

    harap2 kita semua dapat renung2kan ya..
    wassalam..
    ahlan waasahlan…

  37. sy mau copy n paste dlm blog sy..bole?

  38. subhanallah… ku copy danku publish ulang yaaa
    thanks mas

  39. Allah Maha Besar, hancurkan Yahudi Iblis

  40. lihat juga http://allahmahabesar.wordpress.com

  41. ~assalamualaikum~
    takbir!! ALLAH hu AKBAR3x!
    maha suci allah yang maha agong & tiada lagi yang harus disembah melainkanNya….
    ucapan jutaan terima kasih kepada insan yang telah berjaya menangkap gambar ini…
    sesungguhnya semua keajaiban yang telah ditunjukkan olehNya adalah untuk menyedarkan pada sekian hambaNya… kaum yahudi lahnattullah iblis bertopengkan manusia… sungguh keji!
    semoga mendapat balasan yang setimpal dengan apa yang telah dilakukan kepada umat islam…
    ALLAH maha BESAR!!!! ALLAH maha AGONG!!! perangi YAHUDI!!! perangi ISRAEL!!! selamatkan PALESTIN!!! amin…..amin…amin ya ALLAH,amin…amin…amin ya RAHIM

    ~wasalam~
    azimsaliman

  42. subhanallah?maha besar allah…amin ya allah selamatkan palestin..amin?

  43. […] Gambar dari blog : Ceriteraku […]

  44. Semoga Tuhan selanatkan umat islam yang tertindas.tapi saya rasa sangat sedih sebab kebanyakan umat islam asyik bercakaran sesama sendiri,jadi manlah Yahudi tak suka…

  45. gambar tu tipu… lain kali dapatkan dulu kesahihannya ….

  46. tu tipu je r…batu tu ade penyangga kat bawah dy…tp kena edit kat fotoshop…

  47. Ya Allah………Memang btullah kiamat dah nak dekaqt…??/??!!!!!

  48. Alamak Memang betullah Kiamat nak dekat ye…

    Sbb..,,,ari tu gigi saya patah sdan tggal separuh !!!Ah!!!!!

  49. Gambar ni hoax. Harap umut Islam jangan lah terpengaruh dengan teknik photoshop dan sebagainya. Banyak gambar tipu tersebar di internet, malu la kalau kita mudah2 percaya. Umat Islam sepatutnya tak mudah tertipu dengan kecanggihan teknologi terkini.

  50. Yahudi kmu jngn lah merugi .

  51. Apa itu benar,, ato foto rekaan? knp ga heboh yah ada batu melayang,,

  52. untuk comment dari “mzs” saya setuju,, dan kepada umat islam siapapun yang bermaksud menambah keyakinan para umat islam dengan cara membuat foto palsu dan mengatas namakan islam didalamnya tolong untuk berhenti,, karena malah hanya akan menjelekan islam itu sendiri

  53. waduh jelas itu yahudi orgnya keras kepala, dia merasa org atau bangsa yg paling besar, bangsa lain dianggap rendah. itul;ah org kafir yahudi, dan musuh Allah

  54. maha besar engkau ya Allah tiada satupun yang dapat menandingimu

  55. SUBHANALLAH…..

    ALLAHU AKBAR….

    ALLLAHU AKBAR….

  56. sila lihat link ini:

    http://www.al-habib.info/review/batu-terbang-palestina-isra-mikraj.htm

  57. emang itu beneran???
    apa dasarnya???

  58. ** Salamun’alaik..

    Maaf mencelah..

    Mohon kongsi dgn para jemaah sekalian..

    Ramai sgt yg sebar gambar palsu..

    Ini gambar sahih terkini dari bumi Palestine..

    [GAMBAR TERKINI] BENARKAH: Batu Terapung Dalam Peristiwa Isra’ Mikraj Di Palestin..?

    Jemput ke;

    http://qhazanah.wordpress.com/2009/07/21/benarkah-batu-terapung-dalam-peristiwa-isra-mikraj-di-palestin/

    Syukran.. **

  59. assalam mualaikum ……… wahai agama islam yg ada di sluruh dunia jgn percaya kata2 orang YAHUDI, bhwa batu i2 hanya rekayasa semata saja. klo memang btul i2 foto nabi MUHAMMAD dan foto batu terapung coba kalian buktikan …….

  60. Assalamu’alaikum…
    Suatu saat Islam akan mengalami masa keemasannya seperti pada zaman Nabi Muhammad SAW, dan tak ada sesuatu pun yang sanggup menghalangi kebenaran ajaran Islam….

  61. Assalamualaikum..
    SUBHANALLAH!! Ini kekuasaan Allah Azza Wajalla.
    Selamatkan palestin, boycott Israel. Tegakkan syiar Islam di muka bumi ini!!!

  62. assalamualaikum wr wb

    SUBHANALLAH !!!!

  63. assalamualaikum wr wb

    SUBHANALLAH !!!! ALLAH memang maha besar lagi maha penayang

    baru ini aq melihat batu besar dan terapung ALLAH maha besar sekali mana mungkin ada org yg bisa melakukan ini itu sangat mustahil kecuali ALLAH pasti bisa melakukan ini wassalammualaikum wr wb

  64. sungguh maha besar allah, yang selalu memberikan keindahan pada setiap ciptaannya yang ada dimuka bumi ini…….
    sehingga tak satupun manusia yang dapat bisa menandinginya……..

  65. hai rekan dimana anda dapatkan foto batui apungnya??

  66. Maha Suci Allah dengan segala Ciptaannya……
    Moga dengan melihat fenomena alam tersebut kita bisa menajdi ummat yang berfikir akan ciptaanNYA….

  67. mahasuci Allah dengan segal firmannya

  68. Apa yg pasti…kita yg mdpt hidayah ALLAH ini
    akan sama2 membantu mereka yg masih lemah atas pegangan kejahilan sendiri…
    WALLAHUALAM..

  69. utk keterangan lanjut…sila rujuk…. http://www.din3187.com/batu-terapung/pernah-dengar-batu-terapung-dalam-peristiwa-isra-dan-mikraj/

  70. subhanaallah….!!!!!

  71. pelik umat islam kita ni. selalu terpedaya dgn gambar2 palsu teknologi yahudi. sampai benda karut mcmc ni pon percaya. nk aku buat 10 keping gambarr terapung pakai photoshop x? pm aku. org bkn islam x ada pon dok cerita2 semua ni. kita je yg lebih.

  72. […] Batu Terapung Batu terapung / batu tergantung – halaqah.net, Batu terapung kebesaran allah tahukah fenomena ‘batu terapung’ baitulmaqdis berada tidak jauh masjid al-aqsa. ramai tidak tahu menahu. […]


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: