Posted by: unicorn | Oktober 2, 2007

Hati2 makan di Food Court

sekadar berkongsi info……

ham1

xl

ham2

Assalamu’alaikum warahmatullahi wa barakatuhu, Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Ya ALLAH ampun kan dosa ku seandai apa yang apa aku tulis ini tidak betul dan seandai nya betul ia nya berlaku denagn izin mu jua .

Kejadian ini berlaku di FOOD COURT mydin subang jaya, Pada 22 /09/07 saya sekeluarga lebeh kurang jam 10 30 pagi ke mydin ni untuk berbelanja , biasa lah dah sampai semasa di ruang legar tinjau2 dulu apa yang tergoda dek hati dalam bulan PUASA ni, Hiasan di tambah maklum lah nak goda pengunjung2 , dan saya sendiri pun dah mula tergoda tapi yang heran atau memang gerak ALLAH saya terbaca banner MENU makanan yang di gangtung, MASYA ALLAH apa yang saya lihat salah satu dari MENU ia itu No 15 tertulis HAM , saya tak lah arif sangat pasal resepi dari BABI ni , dan dengan rasa saya tanggung jawab atau MUNGKIN kerana ALLAH nak uji sejauh mana keberanian dalam hati saya yang kerdil ini , Saya memanggil juru jual di salah satu gerai dan menegur kenapa ada MENU dari BABI, dan si juru jual bertegas semua MENU di sini HALAL kata nya,tapi kerana tak tak yakin dengan jawapan nya saya panggil saorang lagi untuk memastikan apa benar yang di kata semua HALAL dan minah ni kata tu memang BABI , saya ucapkan terima kaseh pada nya, nil ah bagus nya ada Hand phone yang berkemera saya ambil GAMBAR BANNER TU , pas tu saya terus kan hasrat saya berbelanja .


Selepas tu semasa nak pulang bila poket dah mula ringan dah di infak kat tok mydin, hati saya maseh tergerak nak tengok BANNER tadi ALHAMDULILLAH apa yang saya lihat MENU tadi dah di TUTUP dengan KERTAS , makne nya betul lah BABI , saya sekali lagi ambil gambar BENNER tu dan saya bertekat akan hebah kan perkara ni kerana dalam hati kecil saya tak REDHA ada orang islam termakan benda2 tak HALAL apa lagi dalam bulan yang mulia ni, yang pasti BANNER dah di tutup tapi menu nya WALLAHU A’LAM tolong hati2 kalau maseh nak makan. mencari yang HALAL ada lah fardhu pada kita mencari yang sedap tu kalau TERMAMPU BUAT LAH,

Saya berdoa ke hadrat ALLAH SWT kepada sesiapa yang memanjang kan pekara baik walau pun satu ayat ada rahmah dari nya
Yang baik dari ALLAH dan yang tak BAIK pun dari ALLAH
Sekira apa yang saya tulis ni tak tepat itu ada lah kelemahan saya insan kerdil

Mustafa .


Responses

  1. uihhhh apelah diaorg nie.. logo HALAL tu sekarang suka hati jer main letak.. rasa2nya logo HALAL tu pun diaorg upah org designkan, pastu tampal.. bukan yg betul2 JAKIM keluarkan…

  2. alycia~entahler, mcm2 yg jadi kat Malaysia skrg ni..

  3. tahniah kerana melaksanakan tanggungjawab yang besar ertinya dalam Islam. Insya Allah saya akan sebar2 kan

  4. skdr membantu jer… trm ksh bro… tlg sebar dlm blog kau jgk..

  5. thanks for sharing
    i nak cakap banyak tapi tak pandai guna bahasa melayu🙂

    salam
    dc

  6. kalau tengok banner tu memang nampak bukan kat foodcourt yang halal punya lar…
    So kita yang muslim nie kena hati-hati sikit, dan tak de pun logo halal kat banner tu…

  7. Itu lah islam hadhari dan bermacam lagi yang berlaku yang memang kita sedari tak diambil peduli dan juga berlaku dikalangan kita.Terima Kasih pada yang prihatin allah sentiasa memberkati anda


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: