Posted by: unicorn | April 15, 2008

Aku dan HDR

Yup, mungkin aku antara mereka2 yg terlewat mengenali dunia HDR ini.. ada lagi yg antara kalian yg belum mengetahui apa itu HDR? sila ke sini. satu teknik memanupulasi gambar dlm bentuk dinamik range yg bebeza exposures(gelap dan cerah) ..mula berjinak2 utk mempelajari HDR apabila terbaca diblog rakan2 bloger dlm entrynya dan di fotopages malaysia.

utk mereka2 yg masih lagi mencari tool yg sesuai, aku cadangkan guna plugin tonemapping ni utk Photoshop anda..

sila download tonemapping plugin di web rasminya, dan download hadiah yg tak seberapa dari aku ni…

crack tonemapping

utk percubaan dari aku, sekadar mencuba beberapa teknik HDR dgn bantuan google , CS2 dan tools HDR, aku paparkan disini utk tatapan umum..

sebelum

selepas

sebelum

selepas

sebelum

selepas


Responses

  1. ganas gambar helang langkawi tu. pernah juga aku cuba buat shot dari angle tu

  2. susah jugak aku nak buat sampai tahap cantik tu.

  3. oitt, bro nice..lama menghilang?

  4. Somehow i missed the point. Probably lost in translation🙂 Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Beloved.

  5. boleh tanya tak cam mana nak plugin tonemaping kat photoshop?,saya baru belajar tak tahu nak plugin dan boleh tak buat tutorior nak buat foto hdr kat atas tu.

    tq

  6. apa bikin itu? hehehe

    sf

  7. Lama betul mu menghilangkan diri.

  8. guna camera apa Eyh?
    bila la dpt mEmiliki DSLR camera..
    huhhu…

  9. Salam Unicorn.

    Lama dah saya tak masuk sini. Sihat ke? Dah buat persiapan raya? Selamat berpuasa ye, dan selamat menyambut raya yang bakal tiba juga.

    (^_^)

  10. smart siut…
    aku yg blajar photoshop pun x penah buat…
    cikgu aku xde ajor pun….
    mcm best jer….
    nie yg wt aku nk blajar photoshop blek nie….

  11. Salam…
    Masih ada lagi tak crack plugin ini ?

  12. wahhh… editing yg sangat cool… nice job!!

  13. KAJIAN SEMASA MENGENAI PERKEMBANGAN WAHABBI DI MALAYSIA, sila google tajuk-tajuk seperti di bawah ini:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

  14. salam singgah!!
    btw, nice blog~

  15. wow..HDR!!!nice pic dude..


Tinggalkan Jawapan

Kategori

